HANDELSBETINGELSER

HANDELS - OG RETUR BETINGELSER  OG PERSONDATAPOLITIK
   

Webshop: CHENILLEDESIGN.DK
 
Ejer:  Papillondesign & syatelier v/ Anette Buch
Cvr nr. DK30678796
Enkeltmandsfirma siden 1.september 2007
Adresse: Risvangen 7, 2700 Brønshøj
Mail: shop@chenilledesign.dk - anette@papillondesign.dk
Mobil: +4529865865
 
Betaling
Du kan betale med
Dankort - Visa kort - Mastercard - Mobile Pay - Visa Electronic - JBC - Maestro - American Express
 
 
Selvfølgelig uden kortgebyrer.
Vi har en betalingsløsning med DanDomain Pay On og Nets.
Beløbet hæves først på din konto, når varen afsendes eller er afhentet.  
 
Fragt
Webshoppen bruger GLS eller Post Nord til at levere dine indkøbte varer fra webshoppen.
De kan leveres til en pakkebox /shop eller hjemme. Du kan se mulighederne i leveringsmodulet.
Det koster fra 49 kr. op til 5 kg.
Du kan ligeledes vælge at hente din pakke hos Chenilledesign´s lokation.
 
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Vi må gøre opmærksom på at Chenilledesign varer er unikke varer, hvilket betyder du ikke kan være sikker på at få den ombyttet til en tilsvarende, da der oftest kun er én af hver. Hvis du ønsker at sende varen tilbage at du gør det så hurtigt som muligt. Tak. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Men som nævnt tidligere, gør det hurtigt.
Du kan sende en mail til shop@chenilledesign.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du skal selv betale for fragten retur.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
 
Fortrydelse af en del af købet.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk: at du ikke får fragtomkostningerne retur, selvom du kun fortryder en del af dit køb.
 
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Vi kan desværre ikke betale fragtomkostningerne ved fortrydelse og returnering af køb.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Hvis du har fået designet og syet noget tøj eller lignende på bestilling, gives pengene ikke retur, idet du har accepteret bestillingen ved ordre start.
 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler at du sender varen pakket i solid emballagen, så den ikke beskadiges.
 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage, hvis du er berettiget til det. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, indbefattet de leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Men du betaler selv for fragt tilbage.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, medmindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
 
Reklamationsret.
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet til noget lignende, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Chenilledesign webshop har kun få varer og det er derfor ikke altid muligt at få en lignende varer.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi, dog kun ved reklamation, kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 
 
Returvaren sendes til: 
Papillondesign & syatelier, v/ Anette Buch | Risvangen 7 | 2700 Brønshøj 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en udfyldt retur sedlen. Se nederst.
Og du får enten en ny varer eller penge retur.

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler varer hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver, til fragt /post distributør, de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, f.eks. dit navn og adresse.
Vedrørende Nyhedsmail. Hvis du har sagt ja tak til nyhedsmail, har du sagt ja til at oplyse din mail adresse og fornavn. Distributionen varetages af mailfirmaet "Heyloyalty.com", der er et dansk firma, hvor alle GDPR regler bliver overholdt.
Du kan også læse mere om Chenilledesign cookies politik, klik her .
Personoplysningerne registreres hos Chenilledesign.dk v/ Papillondesign & syatelier og opbevares i to år, hvorefter oplysningerne skal fornyes eller bliver slettet.  
Den dataansvarlige på Chenilledesign.dk er Anette Buch
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. Vi sletter dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: anette@chenilledesign.dk
 
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Anette Buch, ejer af Papillondesign & syatelier og webshoppen Chenilledesign.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Center for klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
 
Handelsbetingelserne er senest opdateret d.29. juni 2023

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 Download fortrydelsesformular